Location: North.... - Reisverslag uit Whangaroa, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu Location: North.... - Reisverslag uit Whangaroa, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu

Location: North....

Door: karlijnvdheijden

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

22 November 2011 | Nieuw Zeeland, Whangaroa

Ondertussen ben ik aan het werk in Whangaroa maar daarvoor heb ik nog twee weken vrijwilligerswerk gedaan.

Mijn tweede week heb ik doorgebracht in Taranaki, again geweldige omgeving! Dit gebied staat namelijk bekend om zijn vulkaan, actief... But no worries I'm still a life! Het werk bestond uit planten, zagen, bouwen... (http://nowellslakeswalkway.blogspot.com/: de eerste drie filmpje zijn van deze week!)

Dit zou eigenlijk mijn laatste week zijn geweest maar ik kon een week extra krijgen (gratis!!) so WHY NOT! Deze week heb ik doorgebracht op een farm in Dargaville. Hele leuke week gehad, vooral veel bomen om gezaagd!

Ik wist dat ik naar het noorden wou na het vrijwilligerswerk maaar de vraag was Hoe? Ik stond op het punt een buspas te kopen tot ik een geweldig aanbod kreeg! Mijn tante Lily had me in contact gebracht met een van haar vriendinnen (Laura) die in Auckland woont. Toen ik haar belde om te vragen of ik langs mocht komen bood ze mij aan met hun mee te reizen naar Paihia (Bay of Islands).... precies waar ik heen wou. Dus zo gezecht zo gedaan. Vrijdag ochtend vertrokken we en na te zijn gestopt bij het Kauri museum, Kauri bomen (heeel indrukwekkend, zie foto's) en verschillende picknick's kwamen we aan in het mooie Paihia!

Het leuke was dat Laura, Carina, Pat en Anouk (die ik had ontmoet tijdens het vrijwilligerswerk)ook van plan die kant op te komen. We zijn we samen gaan kayakken en het hostel was twee minuten lopen van het strand dus de rest van de middag hebben we op het strand gelegen! Awesome day

De volgende dag ben ik met Laura en Wayne naar het topje van Nieuw Zeeland geweest, Cape Reinga. Geweldige uitzichten en heel belangrijke plek voor de Maori.

Ondertussen had ik een advertentie zien hangen waar op stond dat ze opzoek waren naar twee meisjes om schoon te maken in ruil voor accommodatie en gratis gebruik van internet en hun BUBBELBAD!!! en dat is waar ik nu ben, Whangaroa Motel Sunseekerlodge. Ik blijf hier voor een week en dan ga ik terug naar Paihia waar ik een paar dagen blijf (maybe a sailing trip??) en dan ga ik terug naar Auckland want het is hier prachtig maar er is niet veel te doen hier!

xxxxxx

Bedankt voor alle reactie's, heerlijk om te lezen!

Mijn Nieuw Zeeland nummer is trouwens: 021 08260649!






  • 22 November 2011 - 09:32

    Ilse:

    Oooh ik wil meezeilen!!! :(
    heb je ondertussen al gezwommen??
    leuk verhaal en prachtige foto's!
    kus

  • 22 November 2011 - 18:57

    Emma:

    Hoi meissie,
    Leuk verslag en geweldige foto's, wat is het toch super om zo met je verslagen en deze prachtige foto's je hele avontuur te kunnen volgen. Geniet zo veel je kunt van die geweldige natuur en alle mensen die je daar treft, have a lot of fun :D

    Groetjes Emma

  • 26 November 2011 - 15:20

    Martie & Erik Dracht:

    dag Karlijn,

    voor het eerst je reisverslag tot nu toe gelezen en gezien: indrukwekkend! Leuk om te lezen wat je doet. Natuurlijk hoorden we ook van Iris hoe het met je gaat. Het lijkt ons en fantastische onderneming. Er zullen wel meer plaatsen zijn "waar niet veel te doen is" maar ik neem aan dat de natuur en de vergezichten veel goed maken.
    We zijn benieuwd naar de rest van je verhalen, de komende tijd op je site, maar verder ook als jet terug bent!
    hartelijke groet en liefs van ons, Martie & Erik

  • 27 November 2011 - 15:21

    Ria V.d. Heijden:

    Hallo Karlijn. Ook wij hebben je gevonden dankzij Lily en Peter. Hartstikke leuk en stoer zeg!!!Supermooie foto's en we blijven je volgen en verhalen lezen. Geniet van de natuur, en alle leuke mensen die je ontmoet. Het is veel sneller april dan je nu kunt bedenken. Alle moois, liefs en gezelligheid toegewenst! Groetjes Ome Henk en Tante Ria

  • 28 November 2011 - 08:33

    Ronald Vd Heijden:

    Meiske, wat een gave reis! 'Ons mam' tipte me via de mail. Heerlijk om zo op reis te zijn zeg! En je hoeft gelukkig ook niet snel weer naar huis. Dompel je maar lekker onder daar in die andere wereld.

    Zelf ben ik zo'n 10 jaar geleden 7 maanden naar Canada gegaan. Inmiddels kan ik zeggen dat het de leukste en meest leerzame tijd van mijn leven is. Het is zo voorbij en uiteindelijk heb je alleen spijt van de dingen die je NIET hebt gedaan, dus GO GO GO! ;)

    Ik ga je volgen, dus kom maar op met die reisverslagen.
    Enne, laat de jongens een beetje met rust daar, okay?
    Veel liefs en een hele dikke knuffel van je favo neef,

    Ronald

  • 28 November 2011 - 13:55

    Wilmie:

    Hoi Karlijn!
    Het ziet er allemaal prachtig uit en je vertelt het allemaal superenthousiast!
    Wat een geweldige reis en wat leuk dat we op deze manier een beetje met je kunnen 'meereizen'.

    Je gaat ongetwijfeld nog meer hele mooie plekjes zien en leuke mensen ontmoeten. Ik verheug me al op je volgende verslagje met foto's.

    Veel groeten
    Wilmie

  • 28 November 2011 - 20:52

    Theo De Wit:

    Ha die Karlijn, gaaf zeg. Mooie foto's, ben benieuwd naar de rest van de verhalen.
    Veel plezier.

  • 29 November 2011 - 19:58

    Anneli:

    Ha die Karlijn, wat moet jij daar hard werken zeg: zagen, graven enz. Ik zou bijna medelijden met je krijgen ;). Maar zo te zien is er ook heel wat te genieten. Ben benieuwd naar het vervolg!
    Liefs, Anneli

  • 05 December 2011 - 17:44

    Aylin:

    Kwam dat even goed uit met je tripje naar het Noorden! Geweldige foto's' ik ben jaloers!! En vet stoer dat je in die truck hebt gereden op het strand, leuk dat je je rijbewijs hebt gehaald net voordat je vertrok :) Ik mail je deze week even voor wat uitgebreider geklets dus houd je mail in de gaten (je hebt nu toch gratis internet!!!) Kus uit Istanbul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 19 Okt. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 25410

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 28 April 2012

New Zealand here I come!

Landen bezocht: