Arrived and Servived - Reisverslag uit Mount Eden, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu Arrived and Servived - Reisverslag uit Mount Eden, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu

Arrived and Servived

Door: karlijnvdheijden

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

05 November 2011 | Nieuw Zeeland, Mount Eden

Tena Koutou Allemaal,

Daar is hij dan eindelijk mijn eerste reisverslag uit NIEUW ZEELAND!!!

Ondertussen ben ik al elf dagen in NZ en mijn eerste week vrijwilligerswerk zit er al weer op. Ik heb mijn week doorgebracht in Waharau Regional Park en Tapapakanga Regional Park (probeer dat maar eens uit te spreken!!). 31 oktober op weg naar het huis waar we de week zouden doorbrengen. Onze teamleider waarschuwden ons van te voren dat het huis vies zou kunnen zijn, dat bleek achter af nog zacht uitgedrukt. Voor de deur stonden muizen vallen, de wc en douch konden niet op slot, je kon amper door de ramen kijken en de keuken zo vies dat je er eigenlijk niet in zou willen koken... Maar ach we hadden een dak boven ons hoofd en we hadden een pachtig uitzicht!!

De week begon met het aanleggen van een grint pad, hier voor moesten we werken met machienes die werden gevuld met grint en dan moest je dat naar boven brengen over een smal pad door een prachtig bos (zie foto's) het was leuk om te doen maar naar een tijdje begint het te vervelen dus ik was blij dat ik op een gegeven moment mocht gaan werken aan een trap midden in het bos. Helaas kon ik geen woord verstaan van wat de park ranger zei... Het accent hier is echt onmogelijk!!

Daarnaast heb ik deze week een gleuf gegraven zodat het water goed wegloopt, afval van het strand verzamelt en planten geplant en dat alles in een heeeeel mooi gebied (de foto's zijn jaloers makend)

Nu heb ik aankomende week nog een week vrijwilligerswerk en dan....... Geen idee!!!

Waar ik afgelopen week ook achter ben gekomen is dat het weer in Nieuw Zeeland absoluut niet voorspelbaar is. De dag kan beginnen met een strak blauwe lucht en een paar uur later regenen! Maar gelukkig heb ik genoeg zon gehad deze week om al te zijn verbrand! Maar de kans ik groot dat ik BRUIN terug kom, want mijn begeleider vertelde dat hij aan de kerstbomen kon zien dat het een lange en warme zomer gaat worden!


Lots of Love uit New Zealand!

  • 05 November 2011 - 06:31

    Marthe:

    Hoi liefie, wat geweldig leuk om je verhaal te lezenen dan die foto's .. heerlijk om jou aan het werk te zien je snoetje en wauw wat een prachtige bomen en views,Mari zal de kriebels krijgen ha ha.
    Nou meisie liefie van me ik kijk al weer uit naar het volgende verslag en de foto's doei doeikusjes je mother

  • 05 November 2011 - 09:50

    Emma:

    Heeeey Karlijn,

    Wow dit maakt wel indruk hoor :D Erg leuk om te lezen wat je allemaal doet, en en de foto's zijn echt geweldig, wat is het daar toch mooi. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    Have fun...

    Groetjes Emma

  • 05 November 2011 - 10:23

    Ilse:

    wow wat een foto's!! je hebt helemaal gelijk, jaloers makend!!!
    is de groep een beetje leuk?? heb je volgende week een andere groep of weer dezelfde?
    kerstbomen zijn toch eigenlijk wel heeeeel handig, zelfs in een land waar je kunt zwemmen met kerst haha
    nou meid, zet hem op en je kunt het! en vergeet je zonnebrand niet....;)
    kusss ilse

  • 05 November 2011 - 12:00

    Iris:

    Je kunt prachtig schrijven hoor! Het ziet er fantastisch uit en ik kijk al uit naar je volgende verslag.
    BRUIN!! Ik raak nog in shock ;)

    Groetjes van mij en Wilmie

  • 05 November 2011 - 12:04

    Lily:

    Hoi meissie, leuk om je verslag te lezen en de foto's zijn geweldig,
    heb je een leuke groep om mee te werken meer meiden dan jongens zie ik
    Je hebt nu weekend of wordt er n.z. ook in het weekend gewerkt (grapje)
    geniet er maar lekker van en ik wacht op je volgende verslag
    Karlijn ik heb een nieuwe MP3 speler wat nu???? Ha Ha

    xxxx lily


  • 05 November 2011 - 12:23

    Els:

    Karlijn, adembenemend! Dat ziet er groots uit. Zeg, heb je al eelt in je handen? Lekker stoer werk. En voor ons ook goed om te weten dat scheppen en kruien je specialiteit is. Mochten we nog een keer een klusje hebben dan vragen we jou. Hier is inmiddels het meeste blad van de bomen en de rest ziet er oranje-rood-bruin uit.
    In de herfstvakantie zijn we naar London gewest, veel gezien. Zo ook het Olympische stadion in aanbouw. En in Greenwich, een heel oud plaatsje net buiten London, waren ze druk bezig met filmopname voor de film Ivy (of zo iets). Alle mensen in kleren van 200 jaar geleden, paard en wagen ect. Theo heeft daar z'n eigen filmpje van gemaakt.
    Karlijn, veel plezier.
    Liefs
    Els

  • 06 November 2011 - 01:31

    Karlijn:

    wauw, leuk al die reactie's!!
    @ ilse: de groep is wel oke.. maar je hebt elke week een andere groep dus dat is wel leuk!
    @ lily: haha toch een mp3 speler en geen ipod... Je kunt misschien lidwien om hulp vragen die is ook heel goed met computers ;) wel alles opschrijven wat ze doet haha
    @ els: eelt nog niet maar wel enorme spierpijn elke morgen en super veel blauwe plekken... Hoe die daar komen? geen idee. Tripje londen klinkt heeel leuk.

    lief Karlijn

  • 06 November 2011 - 06:11

    Aylin:

    WAUW!!! Het lijkt wel Expeditie Robinson joh! Wat een mooi landschap. Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, hoe zijn de mensen in je groepje? Waar komen zij vandaan? Ik kijk uit naar je volgende reisverslag EN natuurlijk de volgende foto's. Dikke kus en knuffel

  • 06 November 2011 - 17:47

    Wilmie:

    Karlijn! Het ziet er geweldig uit!
    Het landschap, maar jij ook! Volgens mij heb je het al prima naar je zin daar.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag en de volgende foto's.
    Veel groeten en heel veel plezier! Wilmie

  • 08 November 2011 - 14:20

    Nicole:

    Oke kar ik ben jaloers haha
    Leuk verslag ook ben nu al benieuwd naar de volgende !
    Wanneer ik in Malta zit ga ik ook zulke reisverslagen maken :D
    Maare met volleybal gaat het helaas minder de 2 nieuwe meiden zijn er mee gestopt..
    Dus we zijn maar met 5 personen nou mja komt ook wel weer goed denk ik :D
    Echt super veel plezier daar geniet er van want het weer in nederland is om te huilen haha
    XXXX

  • 08 November 2011 - 21:35

    Rimmie:

    Hallo Karlijn, we zijn zwaar onder de indruk van je foto's. Echt prachtig! Esmee heeft me een heel klein beetje bijgepraat nadat jullie elkaar door de telefoon hebben gesproken. Heftige weken, zwaar werk en veel indrukken. Maar ondanks de moeilijke momenten die je best zult hebben hoop ik dat je boven alles héééééél erg zult genieten!
    Nou meis, pas goed op jezelf....en denk nog eens aan alle goede raad die we je hebben meegegeven!!! ;-)enne....we missen je hier wel hoor...niemand anders wil met mij tayu-en....;-(

  • 12 November 2011 - 17:09

    Jan En Marielle :

    Hallo karlijn,

    Leuk om je zo te volgen via deze site.
    en erg mooi foto's.

    Wij houden de site goed in de gaten.
    Geniet ervan

    Jan en Marielle
    Imke en masja vd Heijden

  • 13 November 2011 - 12:24

    Lidwien:

    haaaaai... wat een stoere foto's zeg`!
    waat ziet het er mooi uit daar! deze week moeten we echtg weer eens bellen, elke keer als jij belt ben ik weg of lig ik nog te slapen hahaha. |Heb je al veel in je boekje gelezen? ik hoop het niet want dat zou betekenen dat je ons heeel erg mist! wan misschien ook wel goed is e moet ons natuurlijk niet zomaar vergeten haha. nog veel succes deze week en we bellen!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx je kleine zusje

    ps. vraagje van papa: welk merk motorzaag? hahahahahahah

  • 14 November 2011 - 17:49

    Lily:

    Karlijn wat een mooie foto's heb je gemaakt het is daar prachtig,
    als ik de computer aanzet en kijk naar je lijkt het wel of je niet
    zover weg bent. Volgens mij heb je het goed naar je zin daar.

    knuffel Lily

  • 16 November 2011 - 15:57

    Wendy Kroos:

    GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF joh Karlijn!!! Kei leuk verslag en de foto's zijn geweldig!!!
    Ik geniet echt helemaal met je mee!!! Kan niet wachten tot een volgend verslag!!
    En ondertussen... ENJOY!!!!
    ps. al leuke Maori mannen gezien? hihi... :-) XXXXX

  • 20 November 2011 - 09:18

    Luuk:

    Hoi karlijn, wat een geweldige natuur, mooie foto"s ! het lijkt me heerlijk daar, die prachtige vergezichten en die heerlijke temperatuur. met ons alles goed, heel veel plezier en avontuur gewenst, groet van nora en een kus Van Lynn en Donya, groet Luuk

  • 20 November 2011 - 11:07

    Lily:

    Hoi Karlijn wat jammer dat ik niet thuis was toen je belde maar heb van Marij gehoord
    dat je bij Laura bent en mee gaat naar het noorden, het is daar prachtig, ga je daar ook werken
    of reis je met Laura weer mee naar Aukland?? Hier is alle goed wel koud. Doe Laura en Dwan de groetjes van ons.

    Kus Lily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 19 Okt. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 25419

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 28 April 2012

New Zealand here I come!

Landen bezocht: