Back to work.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu Back to work.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu

Back to work....

Door: karlijnvdheijden

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

14 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey Allemaal,

Zoals de titel al zegt: Back to work.... Ben ik afgelopen zaterdag officieel begonnen als bartender. In The corner bar in Neptunes backpackers Graymounth.

Voor accommodatie ennnn money!!! Wat ik erg goed kan gebruiken na een paar super coole maar erg duure tripjes/activiteiten.

Na Dunedin, waar ik een pinquine tour heb gedaan en een rondleiding heb gevolgd door de chocolade fabriek, heb ik de bus gepakt terug naar Queenstown. Waar ik mijn eerste scary activiteit heb gedaan... Wat?? BUNGY JUMPEN!! Jip ik ben vanaf 43m hoogte (daar waar het bungy jumpen is uitgevonden) de diepte in gedoken. Het was geweldig, afterwords, want toen ik op het randje stond en naar beneden keek was het toch wel even slikken en om eerlijk te zijn zou ik het niet nog een keer kunnen doen: To scary...

Toen stond er nog maar een scary activiteit op mijn lijstje namelijk Sky diven...

Maar first heb ik vanuit Queenstown nog een tour naar Mildford Sound gedaan. Wat wordt gezien als een van de mooiste plekken op aarde. Dus ja dat wil je dan natuurlijk wel even checken. Een super dag gehad, heel erg geluk gehad met het weer (normaal regent het daar en wij hadden zon!!), geweldig mooie omgeving, but I disagree!

Na mijn trip naar Mildfourd Sound heb ik mijn boel weer gepakt en ben ik naar 'DE' plek gegaan waar ik wilde Sky diven, Wanaka!! Waarom daar: omdat je daar blijkbaar het beste uitzicht hebt en omdat mijn verjaardag er aan zat te komen en dit mijn cadeau van mezelf was !!

Dus met skydiven en puzzle world op mijn verjaardag kon ik natuurlijk niet wachten.

Mijn dag begon met allemaal leuke en lieve berichtjes en telefoontjes. Met Mama en Lidwien die met balonnen en slingers lang zal ze leven zongen (skyp)
Maar de allereerste was papa die om 12 uur 's nachts belde om me te feliciteerden (Alleen mijn 7 roommates vonden het iets minder leuk haha)
Ook had ik een lekker ontbijtje voor mezelf klaar gemaakt. Dus ik was helemaal klaar voor mijn verjaardag....

Helaas kon ik niet sky diven op mijn verjaardag, in verband met het slechte weer maar de volgende dag liet het weer het wel toe! Dus ik kan nu officieel zeggen dat ik op 12.000f hoogte uit een vliegtuig ben gesprogen.. Super super super geweldig!! Ik zou het zo nog een keer doen als ik het geld ervoor had. Not scary at all!!

Mijn volgende stop: Fox Glacier. Om eens wat anders te doen heb ik daar een wandeltocht gemaakt naar en op een glacier. Weer een super ervaring en geweldig mooie omgeving.

Well, en nu ben ik dus aan het werk in Graymounth.. overdag een beetje hangen, boodschappen doen, vissen enz. en 's avonds drankjes proberen te verkopen en killer pool spelen... en na een lange avond duik ik lekker mijn AUTO in. Ja ja mijn bed is in een auto!

Aankomende maandag ga ik weer verder,maar ik ben er nog niet helemaal over uit waar naar toe.

Groetjes en Liefs,
uit Nieuw Zeeland

  • 14 Februari 2012 - 00:19

    Ilse:

    Wow ziet er goed uit!!! is het jouw auto of van de zaak? mag je er ook in rijden?? :D
    ik moet zeggen dat ik alleen maar jaloerser op je word, het is maar goed dat jij alweer een tijd terugbent voordat ik terugkom! (neehoor GRAPJE! ik zou willen dat je langs kon komen, of ik bij jou, dat zou nog veel cooler zijn haha)
    Heb je eigenlijk al een kiwi-accent?
    Enjoy and make the best out of your time there! (maar dat doe je geloof ik al :D)
    xoxoxo (jaja amerikaans:P)

  • 14 Februari 2012 - 07:24

    Emma:

    Hey hoi goedemorgen Karlijn.

    Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat ontbijtje zag er heerlijk uit, en je hebt jezelf een super geweldig kado gegeven echt...WOW. Zag er stoer uit.
    Ik heb vanmorgen al weer genoten van je geweldige foto's, toppie....gezellig begin van m'n dag.
    Leuk bed heb je daar,al lijkt me mijn eigen bedje toch net iets lekkerder liggen :)
    Werken.....ja dat zit er wel in dat dit even nodig is, maar ook daar in weet jij je wel te vermaken.
    ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

    Liefs en groetjes
    Emma

  • 14 Februari 2012 - 08:51

    Luuk:

    Hoi Karlijn, ik kan mijn ogen niet geloven bij het lezen van je reisverslag, jij bent alles aan het doen waar ik een nachtmerrie van krijg! Heel stoer, leuk dat je achter de bar gaat werken, hoor ik graag meer van.
    Alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, dat gaan we nog vieren als je teug komt. Hier dooit het na net geen elfstedentocht, Lynn groeit als kool, je gaat schrikken straks!
    Met ons en Donya is alles goed, dikke poot van haar, hou je goed, veel liefs van je oom Luuk.

  • 14 Februari 2012 - 14:32

    Lily:

    Hoi Karlijn,
    Je hebt weer een mooi verslag en foto's,wat geweldig je sprong uit een vliegtuig (dood eng) maar wel stoer. Heb je nog meer van deze wensen of is het nu toch even werken en dan weer verder.
    Hier is alles goed we kijken weer uit naar je volgende verslag.

    kusjes Lily

  • 14 Februari 2012 - 14:54

    Marthe:

    Nou schatje, een leuk overzicht van ales wat je hebt gedaan en gezien,maar wie is nu Brandon en wie Math?

  • 14 Februari 2012 - 14:55

    Ria En Henk :

    Hoi Karlijn. We hebben erg uitgekeken naar nieuws van je. SUPER stoer wat je gedaan hebt. En fijn dat je zoveel leuke dingen doet.Voor de liefhebber dan; ik zou het doodeng vinden. We hopen dat je nog vele leuke avonturen kunt beleven. 'n Autobed is ook al een avontuur! Nog vele gezellige tripjes toegewenst. Geniet!! Wij genieten van je verhalen en foto's en kijken al weer uit naar je volgende mooie foto's en verhalen. Heel veel liefs en groetjes uit Oss van Ome Henk en Tante Ria

  • 14 Februari 2012 - 15:38

    Lidwien:

    heee zussieee,
    ziet er stoer uit hoor, en wat was ik blij toen je mij het eerst noemde op je skydive dvd hhahhahah. ik ben echt jaloers!
    ik ben hard aan het leren voor mijn herkansingen!!
    en jaja lidwien van der heijden heeft een 8.3 voor scheikunde!!!
    nog heel veel plezier daaar en we bellen of skypen nog wel!!!!!
    xxxxxxxxx loveyou(L)

  • 14 Februari 2012 - 16:44

    Fredenmarij:

    Hoi Karlijn
    Wat een geweldige verslag en foto,s heb je weer.
    En wat heb je een geweldige prestatie verricht door als eerste van de familie te sky diven .
    Wij hopen je gauw 'n keer te zien via Skijpe
    groetjes
    Fred - Marij


  • 15 Februari 2012 - 08:53

    Erik & Martie Dracht:

    dag Karlijn,
    je verhaal weer gelezen, de foto's allemaal bekeken. Ik zou deze 'scary' dingen NOOIT doen: ik heb al hoogtevrees bij soep eten uit een diep bord, bij wijze van... Maar aan je verslag te zien zou je zo kunnen werken bij het programma "3 op reis" van BNN. De activiteiten passen er prima in. Leuk, dat je nu een baantje gevonden hebt waarmee je je reisbudget weer kunt aanvullen. HEt is niet bepaald het Hilton maar het ziet er wel erg gezellig uit. HEt is grappig om te zien dat jij daar in de stralende zon loopt terwijl het hier toch nog is gaan winteren. Maar dat zul je al weer meer gehoord hebben vanuit Nederland. HEb je een leuke tijd gehad met je vader? Fijne tijd samen gehad? Met die foto's uit het Puzzelmuseum kan ik trouwens niet uit de voeten. Ik word er bijna net zo duizelig van als van de hoogtefoto's van het skydiven.
    Nou, hartelijke groetjes maar weer uit Molenhoek-West van Martie en mij, Erik

  • 17 Februari 2012 - 17:28

    Lidwien:

    nog maar 70 dagen en dan kan ik je weer helemaal plat knuffelen!!!!

    xxxxxxxxxxxxxxxx:)

  • 19 Februari 2012 - 15:30

    Els:

    Karlijn, dat ziet er weer geweldig uit! En eenmaal terug in Nederland kun je natuurlijk ook een hostel beginnen in Nijmegen. dat gaat vast wel lopen in een studentenstad. Hier in wordt op dit moment volop ingezet op Carnaval. Maar bij ons in huis merk je daar niets van. We hangen wat duf op de bank en zien dat Nederland (irene Wust en Sven Kramer) zo hard schaatsen dat ze wellicht wk-kampioen worden.
    Even nog het weer: in Zuid-limburg ligt er sneeuw en hier vallen flinke hagelbuien, kortom blijf nog lekker genieten van de zon!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    veel plezier en lieve groeten
    Els

  • 26 Februari 2012 - 15:07

    Anneli:

    'k had al wel het filmpje van je bungee jumpen gezien, maar pas nu ik je blog lees en die foto's zie van de diepte waarin je die sprong hebt gemaakt, realiseer ik me hoe vreselijk eng dat moet zijn geweest.
    De foto's van 't sky diven lijken minder scary, maar niet minder sensationeel.
    Ben benieuw of je nog steeds in die auto slaapt of al weer verder bent getrokken...
    Heel veel plezier en nieuwe spannende ervaringen wens ik je toe. Geniet er volop van, want voor dat je het weet zit je weer in de Hollandse platte grauwheid, in de file, op een bruine boterham met kaas te kauwen...hoewel...misschien is dat wel het enige wat je mist!


  • 11 Maart 2012 - 14:06

    Lily Kroos:

    Hoi Karlijn,

    Je bent nu op we naar Laura en Wayne? Is het natuurpark leuk geweest met de andere.
    Nog eventjes en je bent in Bali weer wat anders als N.Z. heb je het nog naar je zin geniet nog even want de weken vliegen voorbij en je bent weer thuis. Veel plezier en een dikke knuffel.

    Lily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 19 Okt. 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 25413

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 28 April 2012

New Zealand here I come!

Landen bezocht: