Back on Track! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu Back on Track! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu

Back on Track!

Door: karlijnvdheijden

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

17 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heel wat busreizen verder ben ik ondertussen al weer terug in Auckland!

Na een week gewerkt te hebben in Whangaroa was ik weer ready to go back on track! Ik ben terug gereisd naar Paihia en heb daar een geweldige zeiltocht gedaan en heb Russell bezocht!

Na twee dagen had ik het wel gezien daar en ben ik afgereisd naar Whangarei. Waar ik een lange wandeltocht heb gemaakt naar de Whangarei Falls. De volgende dag ben ik naar het Kiwi House geweest en heb ik een Kiwi kont gezien....

Toen werd het tijd om terug te gaan naar Auckland waar ik samen met Laura en Wayne een geweldig weekend heb gehad. Zaterdag avond ben ik samen met Laura naar een feest van haar renclub geweest. The theme of the night: HIPPIE! Dus verkleed als twee hippie's hebben we de hele avond genoten van verschillende gerechten (bring a plate: iedereen neemt een gerecht mee en zo ontstaat er grote tafel vol verschillende gerechten). De volgende dag hadden we een lunch met de hele familie van Laura op de planning staan voor haar birthday! Na de lunch ben ik terug gegaan naar het huis waar ik verbleef tijdens het vrijwilligerswerk en heb ik de hele middag koekjes gebakken....

Vanaf dat moment was het nog ongeveer twee weken voordat papa naar Nieuw Zeeland zou komen. Nou wou ik die twee weken niet doorbrengen in Auckland dus heb ik de bus naar Rotorua gepakt.

Rotorua staat bekent om de geur die er hangt.... Nou vond ik het wel meevallen toen ik de bus uitstapte maar toen ik de volgende dag wakker werd, werd ik er even goed aan herindderd dat ik in Rotorua was... :(

Toen ik in mijn hostel het aantal folders met activiteiten zag wist ik dat ik keuzen moest gaan maken. Mijn eerste activiteit was een Maori night. 's avonds werd ik met de bus opgehaald om naar een Maori village (Mitai) gebracht te worden. Daar heb ik genoten van een Cultural performance, Hangi meal, sacred spring, Waka and a bush walk with glow worms! Awesome.

De volgende dag had ik een bustrip naar Wai-o-Tapu (Thermal wonderland) op de planning staan en wat ik daar allemaal heb gezien valt niet onder woorden te brengen daarvoor MOET je de foto's bekijken!!! unbelievable... Die avond was ik wel een beetje ziek van alle geuren die ik die dag had opgevangen maar het was een geweldige dag!

Toen had ik mijn zinnen gezet op Whakarewarewa (jaja probeer dat maar eens hard op te zeggen...) een ander Maori dorp. Dus te voet die kant op gelopen (45 min) daar aangekomen besloot ik dat het te duur was en ben ik de hele weg weer terug gelopen... :) TOEN vond ik dat ik een lange wandeling had gemaakt maar een paar dagen later heb ik in Taupo definitely mijn record verbroken!!

Ik heb namelijk de Tongariro alpine crossing gedaan (The best one-day hike in New Zealand). Dat is een wandeling van ACHT uur, ja je leest het goed ik heb een wandeling gedaan van 20 km en het hoogste punt was 1886 m! Maar ik moet zeggen het was een van de beste activiteiten die ik tot nu toe heb gedaan. 's ochtends werden we om kwart voor zes opgepickt door de bus (het opstaan was voor mij al een hele opgaven) die ons naar het start punt bracht. De wandeling begon met mensen die naar me toe kwamen om te vragen of ik op DIE schoenen de wandeling ging maken, de rest had namelijk allemaal proffecionele wandel schoenen aan en helaas ik had niks anders dan mijn gewone schoenen.... Maar toen ik om vijf voor twee de finish haalde (zonder blaaren!!!) was ik toch best wel trots op mij zelf! Ook hiervoor moet je de foto's bekijken wil je begrijpen hoe ik die 20 km heb volgehouden...

The day after had ik een wat mindere dag.... ik werd er pijnlijk aan herinnerd wat ik de dag er voor had klaar gespeeld! Daarom besloot ik de dag daarna nog maar een rust dag te nemen en heb ik de heledag in een spa doorgebrackt (wat een leven)

Toen besloot ik dat het weer tijd werd om in actie te komen en ben ik naar de Huka Falls gewandeld. De Falls waren geweldig, de wandeling daar in tegen viel toch nog wat tegen dus heb ik lekker luxe toch maar de shuttle bus terug genomen.

Nu ben ik dus weer terug in Auckland en het weer hier is heel slecht. Ik hoop dat het beter word want dinsdag komt papa!! YES en samen gaan we het noorder eiland verder verkennen....

kusjes en knuffels

en iedereen alvast hele fijne feestdagen toe gewenst!!

Tot snel



  • 17 December 2011 - 07:51

    Els:

    Hallo Karlijn
    allereerst gefeliciteerd met Marthe. En wat geweldig je vanaf dinsdag met Mari verder reist. Lekker lux in een camper. Alhoewel zo'n wandeltocht niet verkeerd is voor je conditie. Als je zo doorgaat schrijven we je in voor de Vierdaagse.
    Wat ziet Nieuw Zeeland er geweldig uit! Van die lekkere borrelende poelen . In Japan hebben wij die ook gezien en daar kon je een ei kopen dat in die poelen was gekookt. Zodat je op het laatst niet meer wist of het nu het ei was of de poel die zo stonk.
    Hier wordt naar de kerstvakantie uitgekeken, nog een weekje en dan verdwijnen we onder de kerstboom. We zijn allemaal moe van het harde werken dwz Theo en ik, of van het solliciteren, Hilde, of van de voorbereidingen op de reis, Ilse.
    Het ziet er nu naar uit dat Ilse 10.1.12 vertrekt. Ze begint met een extra dag rijles. Omdat er zoveel sneeuw ligt krijgt ze een extra dag rijles om veilig te kunnen rijden. Tsja dat is wat anders dan het zomerse Nieuw Zeeland. Maar mocht je nu nog geld over hebben dan is een bezoekje aan Ilse ook zeker de moeite waard. Haar gastgezin woont 1,5 uur van New York.
    Karlijn, heel veel plezier de komende weken. Lekker genieten van een zomerse Kerst en oud en nieuw. Ik ben wel benieuwd wat er bij jullie en bij de Nieuwzeelanders op het menu staat met de Kerst.
    Lieve groeten
    Els


  • 17 December 2011 - 07:58

    Emma:

    Wow super......echt heerlijk.......wat een practige foto's , wat een geweldig avontuur.
    Helemaal top meid. En straks veel plezier met je vader.
    Geniet er van!!! Maar dat zal wel lukken.

    Een dikke knuffel van ons Hier.

  • 17 December 2011 - 16:02

    Rina:

    Hoi Karlijn,
    Leuk om je verslag te lezen en zo toch een beetje te weten wat je doet en waar je bent. Super stoer allemaal! En zeker ook fijn het enthousiasme in je verhaal te merken. Mooi geschreven! En prachtige foto's inderdaad.
    Nog een fantastische en gezellige voortzetting van je reis!
    Lieve groet, ook namens Loes en Mark, Rina

  • 17 December 2011 - 17:43

    Lily:

    Hoi Karlijn,
    Wat een prachtig verslag heb je gemaakt erg mooi foto,s zeker met Laura en de familie ha ha
    Karlijn het was erg leuk om je gesproken en gezien te hebben volgens mij heb je het goed
    naar je zin NZ en wat een wandeling heb je gemaakt,je bent een kanjer.
    Nog gefeliciteerd met Marthe en veel plezier met Mari doe Laura en Wayne de groetjes.

    dikke kus Lily

  • 18 December 2011 - 19:17

    Ria En Henk :

    Hallo Karlijn. Geweldige foto's van je sportieve tocht! Zeilen, wandelen, hippie feest van de renclub met zelfmeegebrachte gerechten. Heerlijk !!Ook de foto's van de familie ziet er bekend uit. Jan en Elie, Henk en Annie van Vugt die wij ook kennnen. En geweldig dat jij zo leuk bent ontvangen. Nu nog heel even wachten tot je Pa in New Zeeland is, en dan kan jullie geweldige trip samen beginnen! Geniet er van; de tijd vliegt als het leuk is. Voor jullie samen hele gezellige kerst en jaarwisseling. Op 'n hele andere manier als je gewend bent; maar wel speciaal!

    Heel veel gezelligheid, liefs en groetjes van Ome Henk en Tante Ria

  • 18 December 2011 - 20:20

    Aylin:

    Het blijft leuk om je avonturen te lezen, wat een wandeltochten wat een wandeltochten. Maar zo te zien is het elke keer zeker wat waard!! Heel veel plezier met Mari daar, en doe hem ook de groeten van me. Ik kijk weer uit naar de volgende foto's en we skypen snel! Dikke kus

  • 19 December 2011 - 06:40

    Mama:

    hoi liefie, een geweldig verhaal en foto's,ik kan me voorstellen dat je niet kan ophouden met foto's maken zo mooi allemaal.
    Het misstaat je trouwens niet die hippie outfit!! misschien een nieuwe trend inbrengen hier? Als je die kleur van het water ziet en die drabbige prut kunje je wel wat voorstellen welkegeur er hangt..jakie bah.
    Nou ik ben benieuwd naar je jullie verhaal straks met z'ntweetjes!!
    Heel veel lieve kusjes ..smmmmmak

  • 19 December 2011 - 18:32

    Fred - Marij:

    Hallo Karlijn
    Wat 'n mooie foto,s en wat 'n gezellige familie om je heen. Het wordt toch tijd dat we er ook naar toe gaan.
    Karlijn bedankt voor je kaart, super dat je er nog aangedacht hebt.
    Nog veel plezier met het verkennen van het noorder eiland samen met pa.
    Jij je pa en alle anderen die wij kennen, fijne feestdagen .

    Groetjes

    Fred - Marij

  • 19 December 2011 - 22:17

    Anneli:

    Tja wat kan ik nog voor origineels toevoegen aan alle wow's, stoer! mooie foto's! enzo. Ook ik ben onder de indruk van al je tochten en al het moois dat je daar tegenkomt. Zo te lezen geniet je volop. Als je dit leest is Mari er misschien al en zul je nog meer genieten! heel veel plezier samen en ik blijf jullie volgen. Liefs, Anneli

  • 25 December 2011 - 16:50

    Henk Ria CarloRonald:

    hoi Karlijn,
    vanuit een 'snikheet' Oss (12 graden boven nul) wensen wij jullie daar hele mooi kerstdagen en ook alvast een goed 2012 toe. Jullie zullen dit jaar de eerste Van der Heijdens zijn die het nieuwjaar inluiden. Uniek!! Maak er een mooie reis van; geniet en verwonder!

    Maar wat we ons nou afvragen: eten ze daar nou gevulde kangeroe ipv gevulde kalkoen? ;)

    Liefs en groeten,
    Henk, Ria, Carlo en Ronald van der Heijden (Oss)

    PS leuke foto's en reisverslagen!!

  • 26 December 2011 - 11:47

    Erik & Martie Dracht:

    dag Karlijn,
    erg leuk om je nieuwe reisverslag te lezen, met al die prachtige foto's. Volgens de laatste informatie (Iris) zou je nu samen met Papa moeten rondreizen. Op het noordereiland van New Sealand volgens je eigen verslag. Dat zal een fijne tijd zijn om ook een stuk van je reis samen met Mari te maken. We wensen jullie een heel goede tijd! We blijven je volgen - tot aan de Hemelvaart 2012. Fijne jaarwisseling en een prachtig nieuw jaar gewenst!
    hartelijke en warme groeten van ons, Martie en Erik

  • 28 December 2011 - 15:04

    Marieke:

    Hallo Karlijn,
    Jammer dat ik je site nu pas ontdekt heb. Ik had heel wat in te halen.
    Wat heb je al veel gedaan en gezien. Leuk dat we door jouw verhalen en prachtige foto's zo mee mogen genieten van alles wat jij ziet en meemaakt. Wat is de natuur daar mooi!!
    Knap dat je je zo in allerlei avonturen stort, je bent niet bang.
    Ik ben heel benieuwd naar je verhalen.
    Kerst en oud en nieuw in de zomer. Lijkt me ook heel apart.
    Intussen is Mari gearriveerd, heel veel plezier samen.

    groeten van ons allemaal, Marieke

  • 30 December 2011 - 17:23

    Peter/Lily:


    Hoi Karlijn en Mari,

    Als eerste de beste wensen voor 2012 volgens mij zijn jullie al aan het genieten van de wensen van 2012. Hebben jullie ook een leuke kerst gehad hier was het druk maar gezellig maar dat hebben jullie
    al van Marthe en Lidwien gehoord. Gaat alles goed met de camper hebben jullie al veel gezien.
    Waar zijn jullie met de jaarwisseling??? of wat staat er nog op het programma we horen het wel.

    Dikke knuffel Peter/Lily

  • 11 Januari 2012 - 17:34

    Lily:

    Hoi Karlijn
    Je bent nu bij Laura denk ik en je hebt Mari naar het vliegveld gebracht
    Wanneer ga je naar het zuider eiland ben benieuwd of je dit net zo mooi
    vind als het noorder eiland krijgen we nog een verslag van jullie tocht.
    Het was leuk om jullie gezien en gesproken te hebben zullen we weer een
    keer afspreken hoop dan wel dat het beter gaat.

    groetjes Lily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 19 Okt. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 25412

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 28 April 2012

New Zealand here I come!

Landen bezocht: