Happy New Year! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Karlijn Heijden - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: karlijnvdheijden

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

16 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Een iets wat verlaat schrijven na een heerlijke tijd trekken met papa.

Als eerst wil ik iedereen een Gelukkig nieuw jaar wensen.

Mijn feestdagen waren dit jaar een beertje anders dan andere jaren. Niet met mijn familie bij Els en Theo maar aan de andere kant van de wereld in een campervan met papa alles 12 uur eerder dan bij jullie! Nou had ik er graag bij gezet: Dat alles in onze zwembroek (in de zon) maar nee regen!! But no wurries, Papa is afgelopen woensdag poepie bruin weer naar huis gevlogen!

Nadat ik Mari van het vliegveld had gehaald (en helamaal plat geknuffeld natuurlijk) zijn we nog twee dagen in Auckland gebleven en toen was het tijd om 'DE' campervan op te halen! Na een oefen ritje was het: Op naar Caromandel! het begon goed, papa reed de oprit af en begon meteen rechts te rijden.... even wennen!

Waar we later ook achter kamen was dat we hem bijna de berg moesten op duwen als het iets wat om hoog ging. Geweldig! Maar papa zag er stoer uit achter het stuur (kijk maar bij de foto's) en het was super in zo'n groot ding te rijden!!

Samen hebben we allemaal mooie wandelingen gemaakt, gesurfed!! (op golven...), lekker geluierd (soms omdat het moest door het weer), een geweldige kayak tocht gemaakt en heeerlijk gegeten. Mossel liefhebbers: Kom naar Nieuw Zeeland!!! Ze zijn hier giganties.

Maar afgelopen woensdag heb ik hem dus weer moeten uitzwaaien, wat mij toch wel heel erg tegen viel.

De dag na dat papa was vertrokken heb ik zelf ook het vliegtuig gepakt en ben ik naar Queenstown gevlogen (zuider eiland) en daar ben ik nog steeds.

Na twee dagen hangen had ik vandaag een activiteit geplent.. namelijk een horse trek :) jaja ik heb op een paard gezeten. scary!!! maar heeeeel cool. Daarna ben ik met een paar meiden bij Fergburger wat gaan eten. Wat bekent staat om de burgers natuurlijk. Ik heb nog nooit zo'n groote burger gezien en het was nog lekker ook...

Morgen ga ik naar Dunedin, dus ik ben benieuwd!

Tot snel (nog maar drie maanden)

en... heeel erg leuk om al jullie berichtjes te lezen, ik kijk er weer naar uit!

  • 16 Januari 2012 - 08:26

    Iris Dracht:

    Hoi Karlijn!

    Wat leuk dat je toch naar het zuider eiland bent gegaan. En een horse track! Daar wil ik natuurlijk alles van weten ;) En dan ga ik nu snel de foto's bekijken.....

    Veel plezier daar en tot snel!
    xx Iris

  • 16 Januari 2012 - 08:31

    Karlijn Van Der Heijden:

    haaai ir,
    wauw jij bent snel ik ben net de foto's aan het doen.
    en was van plan daarna je mail te gaan beantworden... maar dat duurt even!
    binnen kort skypen zou ook cool zijn maar ik heb tot nu toe nog geen skyp gehad dus dat komt nog!
    xxxx karlijn
    tot snel!

  • 16 Januari 2012 - 09:18

    Emma:

    Hoi Karlijn

    De foto's zijn weer geweldig, heb er weer van genoten. Zal wel heerlijk geweest zijn om een poosje met paps er op uit te trekken, je zal hem wel missen nu hij weer naar huis is.
    Geniet verder van je reis, ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes en een knuffel
    x Emma

  • 16 Januari 2012 - 10:54

    Lily:

    Hoi Karlijn,

    Wat leuk zijn de foto,s weer en het zuidereiland is toch weer anders veel
    schapen daar. Karlijn nu wordt het thuis geen hond maar een paard natuurlijk
    er is ruimte genoeg bij jullie ha ha.
    We maken nog een afspraak met mari om bij te kletsen over de reis met de camper.

    gr. Lily

  • 16 Januari 2012 - 14:23

    Marina:

    He Karlijn, het derde deel van je reis is alweer begonnen. Wat gaat het snel. Leuk te horen wat je allemaal doet en bezig houdt. Mari al weer terug? Dan ga ik hem snel eens bellen, hoor ik uit eigen hand wat hij van NZ vond.
    Houd je ook een terugkomparty? Nou ja een beetje te vroeg misschien om daar over te beginnen; ik bedoel gewoon dat ik het fijn zal vinden je weer te zien. O ja Happy New Year (voorkruiper).

  • 16 Januari 2012 - 15:17

    Nora:

    Hoi Karlijn,

    wat leuk om je ervaringen te lezen en de foto's te bekijken. En wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hier gaat alles gewoon door, werken, kindje naar school brengen,halen, etc etc. Op nieuwjaarsdag bij oma geweest, met champagne en appelbeignets. was heel gezellig! Wij hopen met de carnaval weer even naar de Ardennen te gaan. (ook ruig) Lieve Karlijn, geniet er nog maar even van en ik ben heel benieuwd naar je Maori Tattoo! heeft Mari er ook een?

    Lieve groet,

    Nora, Luuk en Lynn

  • 16 Januari 2012 - 18:06

    Aylin:

    Wat een mooie plaatjes weer! En lekker verbrande kuiten zag ik... Au!! Weet je wat ik me altijd afvraag, zitten de pedalen ook omgekeerd in een Nieuw-Zeelandse auto? Moet ook wel raar zijn om te koppelen met links haha. Ziet er stoer uit hee. Heel veel plezier op het Zuidereiland! Dikke kus

  • 16 Januari 2012 - 19:16

    Hilde :

    Hey Karlijn!
    Wat ziet het er allemaal leuk uit! Heerlijk eten en een geweldig landschap! Je avonturen klinken erg leuk! Geniet er maar goed van!
    Ik ben begonnen met een nieuwe vaan in amsterdam en ik heb het erg naar mijn zin. Als je terug bent dan woon ik in amsterdam! :)

    De tijd vliegt dus tot snel!
    xx

  • 17 Januari 2012 - 13:26

    Ilse:

    jaaaaa mijn kerstbal:D
    wat gaat het snel zeg!!! nog even en je bent alweer thuis!
    leuk dat je een horse track hebt gedaan! dat zou ik ook wel willen, maar hier in de sneeuw is dat vrij lastig:P
    reis je nu in je uppie, of met anderen?
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Januari 2012 - 13:33

    ..:

    karlijn and the chocolat factory!!!!!!!!!! (oempa loempa dibbadee doe)

  • 18 Januari 2012 - 20:29

    Els:

    Hallo Karlijn
    Wat een enorme mosselen! Zijn ze lekker? Niet alleen bij jou maar ook bij ons regen. Met dit verschil dat het hier ook nog ijskoud is. wij hebben voor het eerst met Ilse geskypet. Het gaat goed met haar. Vanavond gaat ze voor het eerst naar de universiteit. Ze volgt daar een paar vakken.
    En.. Nu mag zij de tweeling helpen met huiswerk en naar sportclubjes brengen, voor meer info lees haar blog.
    Met ons gaat het prima, natuurlijk even wennen nu ook Ilse weg is. Wij zijn al volop bezig met plannen maken. Deze zomer gaan we haar opzoeken. Maar daarover vertellen we later meer.
    Lekker genieten van alles wat je tegenkomt en tot de volgende keer.
    Xxx, Els

  • 20 Januari 2012 - 10:24

    Evie:

    Hee Karlijn,

    Het is echt super om jou verhalen te lezen! En ook echt mooi foto's.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Nog veel plezier daar!

    Liefs xx
    Evie

  • 25 Januari 2012 - 12:43

    Ard:

    Hoi karlijn,

    ik heb je al een tijd niet gesproken en ik sprak esmee een tijd geleden en die zei dat je een site had.
    Dus was wel nieuwsgierig.

    Maar er staan super mooie foto's op en ik zie dat je het naar je zin hebt. De dingen die je daar ook doet zijn echt vet. Ik zou het ook wel willen doen aahha.

    Maar in ieden geval veel plezier daar nog en misschien spreek ik je nog een keer.

    Groetjes
    Ard

  • 30 Januari 2012 - 10:47

    Marij En Fred:

    Hallo Karlijn

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Het is weer een tijdje geleden dat we contact hebben gehad, maar we zijn je niet vergeten.
    We hebben je foto,s gezien .
    Wat 'n geweldig land
    Ik hoop dat we spoedig nog meer mooie foto's te zien krijgen, maar dan van het zuider eiland.
    Nog een fijne tijd daar.
    Groetjes
    xx
    Marij en Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 19 Okt. 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 25414

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 28 April 2012

New Zealand here I come!

Landen bezocht: